frank-en-jeannette-terug-naar-de-poggio.reismee.nl

Zwarte zaterdag

Afscheid genomen van Mariolina, niet een vaarwel maar een tot ziens. Waarschijnlijk niet meer voor een hele week want 'thuiszitters' zijn we geen van beide en de omgeving hebben we na 3 keer wonen op de poggio wel grotendeels bekeken.
Zwarte zaterdag op de Europese snelwegen. Dat kun je maar op 1 manier overleven en dat is accepteren dat de reis een paar uur langer zal duren. We hebben 'bip&go, niet alleen voor de Franse tolwegen maar ook de Italiaanse, langs rijen wachtende auto's naar de poortjes Reservati clienti Telepass en meteen doorrijden. Het viel al bij al nog mee met onze sabato nero, anderhalf uur later dan Lexie oorspronkelijk aangaf arriveerden we bij ons hotel in Lecco. Room with a view op de fiume Adda en de auto in een vlakbij gelegen parkeergarage.
Eerst maar even naar het meer wandelen om wat te gaan drinken. Voor Frank een negroni en voor mij een pommodoro condito. En daar krijg je dan een bak chips, dorito's en pizza bij. Je hebt hier gegeten en gedronken voor de prijs van een.
Het temperatuurverschil is even wennen, van 42 graden naar ongeveer 25 graden, het voelde bijna koud aan.
Morgen gaan we de toerist uithangen in Lecco. Straks nog even eten, ik heb om kwart over negen gereserveerd (denk ik)
Veel liefs
Jeannette

Jan

Lekker Negroni?! Eet ze lekker!

walter

Smakelijk eten in Lecco.

Ria

Altijd blij je verhaal te lezen!
Dankjewel hoor, ook voor de mooie beelden!