frank-en-jeannette-terug-naar-de-poggio.reismee.nl

42°

Onze laatste dag op de Poggio, Het was een warme laatste dag, geen wind, geen regen, enkel een brandende zon.
Dan valt er maar een ding te doen en dat is alles een versnelling lager zetten. Dus een rustige ochtend in de schaduw, een mouw aanzetten van mijn breiwerk (het breien is klaar) en Frank in de koelte van ons huis een serie via Playmore op de tablet kijken. Het huisje op de Poggio heeft geen televisie en ik heb die ook niet gemist.
Een week Umbrie is niet af zonder een bezoek aan Orvieto. De auto bij het station geparkeerd en met de funicolare naar de oude binnenstad die hoog op een heuvel ligt. Dit keer zonder bestuurder, ik ga eerlijk zijn, helemaal vertouwd heb ik het niet.
42° is eigenlijk te warm om in een stad door te brengen. We hebben voor de derde keer de Duomo bezocht. Alleen al het bekijken van de gevel is de moeite waard, vandaag maar niet. In de duomo meteen door naar de Capella San Brizio (Capella Nova) met het meesterwerk van de Toscaanse schilder Signorelli die er in 1499 aan begon. Zoveel te zien, dat valt niet met de camera vast te leggen. Googel eens als je meer wilt weten. Met een mondmasker op en een synthetische doek om de schouders was het ook binnen wel erg benauwd.
Dus nog een koffietje tegenover de Duomo in de schaduw en terug naar benenden met de funicolare.

We waren tijdens onze voorgaande verblijven nog niet tot aan het stuwmeer gereden. dit keer wel en weten ook waarom we dat niet eerder hebben gedaan. De weg was niet meer dan een droge rivierbedding waar zelfs een 4x4 moeite mee zou hebben. Het is gelukt en we zijn zonder brokken te maken weer heelhuids op de poggio geraakt.
Zometeen nog even lekker in Baschi wat eten.
Morgen naar Lecco, zwarte zaterdag, ik heb me bij fileleed neergelegd en voorbereid.
Veel liefs
Jeannette

walter

Nu koelte

Greetje Koops

Succes vandaag met de reis! ?