frank-en-jeannette-terug-naar-de-poggio.reismee.nl

Zoekt en gij zult vinden, maar niets zien

  • Uitslapen, baantjes zwemmen, koffie en ontbijten. Daarmee start mijn dag. Frank doet mee vanaf de koffie.
    We hadden een paar bijzondere uitstapjes gepland vandaag. De Eremo della Pasquarella stond als eerste op het programma, een kluizenaarsgrot uit de elfde eeuw. Tsja er ging een zandpad vanaf de strada stradale naar links. Maar mogelijkheid tot parkeren was er niet en een verkeersbord verbood ons de toegang met de auto. Geloof me op onze stradale wi je niet wandelen. Deze eremo zal voor altijd een not seen blijven.
    Gelukkig zijn er in deze streek van Umbrie genoeg andere bezienswaardigheden.
    Dan maar met het betere bochtenwerk naar Monte Castello di Vibio. Je moet nog even weten dat ik van kindsaf last heb van wagenziekte. Prima onder controle met een reispilletje maar dan moet je dat pilletje niet vergeten. De haarspeldbochten overleefd en de auto geparkeerd verraste dit dorpje ons ook weer. Het Teatro della Concordia, dat het kleinst theater ter wereld zou zijn, was gesloten en ditmaal geen vriendelijke oude vrouw die ons de sleutel bracht. Niet getreurd, het centro storico was mooi en de uitzichten nog mooier.
    Vlakbij dit oude dorpje lagen de ruines van de Abbazia di San Lorenzo (dertiende/veertiende eeuw). We hebben de plek gevonden hoor, van de abbazia was niet veel meer te zien. Gelukkig maakte het uitzicht, dit keer over de vallei van de Tiber, weer veel goed.
    De laatste pleisterplaats voor vandaag was Todi. Je kunt me werkelijk naar elke stad meerdere keren meenemen, voor mij is alles weer nieuw. De tempio Santa Maria della Consolazione ligt buiten de stadsmuren en is vanuit de verte al te zien. Ook al doet de naam tempio anders vermoeden, ja we hebben weer een kerk bezocht. Kijk maar even bij de foto's.
    De auto geparkeerd en met de navetta naar de oude stad (helaas was de funicolare buiten gebruik).
    Op het Piazza del Popolo kwam mijn herinnering terug. Dure koffie in 2019 (ik heb er nog over geschreven in een eerdere reisblog). Corona heeft Italie veranderd, weinig buitenlandse toeristen, reserveren in musea en goedkope koffie. De doppio espresso en de latte macchiata mochten we drinken voor 3,50 €. Na nog even door de straten van de stad geslenterd te hebben was daar de navetta die ons terugbracht naar de parkeerplaats.
    Terug naar ons huisje waar Frank verkoeling heeft gevonden in het zwembad en ik nog wat heb zitten breien in de schaduw van een boom.
    Na de bewolking en regen van de vorige dagen is de zomer terug met 38°.
    Morgen moeten we 'vroeg' opstaan, ik heb een museumtour geboekt in de ochtend.

    Veel liefs
    Jeannette

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!